Doorgaan naar hoofdcontent

Reunite

Ik keek terug op de afgelopen week, ik keerde mijn rug en ineens was er alweer eentje voorbij. Inderdaad, het is alweer weekend. En dat weekend werd gisteravond toch wel bijzonder mooi ingezet, met pizza en muziek. We hoorden al veel goeds van Pizzeria Leonardo in Diest. Overdreven veel valt daar niet over te zeggen. Vreselijke inrichting, vriendelijke bediening, lekkere pizza. En bovendien goedkoop. Drie frisdranken, twee pizza's en een bord bruschetta's - 20,50 euro. Dat is niets te duur.

Een meevaller dus, maar daarvoor waren we niet naar Diest afgezakt. Wel voor onze favoriete toog, of beter gezegd, het zaaltje boven die toog. Want daar kwamen de Isbells eens luisteren hoe hun nieuwe plaat Stoalin op het podium klinkt. En wij mochten gaan meeluisteren. 't Was mooi, die mannen kunnen een schoon stukske muziek spelen. Allemaal heel fragiel en juist. Genieten. Voor een paar nummers dan toch, want na een tijdje verslapte mijn aandacht. Dat ligt deels aan mij (mijn aandacht is van nature nogal slapjes), deels aan het feit dat we ons een beetje achteraan in het zaaltje bevonden doordat mijn man geblesseerd naast me op een kruk zat (spierscheur, te stom verhaal om te vertellen), maar misschien toch ook wel een beetje omdat die liedjes allemaal een beetje op elkaar lijken en niet echt zo overdreven bijzonder zijn. (Oe, ik zeg dat niet graag, want die mannen zien er allemaal zo sympathiek uit en ze doen het echt wel heel goed, maar als ik me dan waag aan iets als een recensie, dan moet ik toch eerlijk zijn?) - maar ik wil er wel graag nog een mooie afsluiter aan toevoegen: na het laatste nummer, na het applaus en na een bisnummertje op het podium, trokken de Isbells hun gitaren uit de versterkers, sprongen van het podium en gingen daar beneden nog een paar akoestische liedjes voor ons spelen...

Een dƩja-vu van vervlogen jaren maakte zich van mij meester toen ik met mijn beste maatje van vroeger - waarmee ik ooit lief en leed en een huis deelde (niet waar, wij hebben nooit een lief gedeeld, echt niet) - gebukt tussen het publiek doorkroop en daar op onze poep op de vieze planken vloer ging zitten luisteren naar de mooie muziekjes. Ooit waren er wel vaker optredens in den Hemel, en wij zaten dan graag op ons gat op de grond te luisteren - mooie muziek moet je van onderaf horen - rechtop staan lijdt de aandacht maar af...


Maar Isbells dus. afsluiten deden ze hiermee:





Ik twijfelde of ik hun eigen clipje zou posten, of deze versie - maar ik leerde het nummer kennen via bovenstaande clip - en die blijft toch wel bijzonder mooi.

't Was betoverend gisteren. Heel stilletjes zongen we mee. U had erbij moeten zijn. Mooi om te zien dat niemand de helderheid van geest had om dit te filmen met zijn iPhone. Zo ging dat vroeger altijd - je genoot van elk moment, in plaats van elk mooi moment proberen vast te leggen voor later.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe maak je een vilten verjaardagskroon?

wie niet wil knutselen maar deze kroon wil kopen, scrollt meteen door naar onderaan dit bericht! wat heb je nodig? - een paar stukken dikke vilt (een paar milimiter dik) - een naaimachine of een naald met kleurig naaigaren (bijpassend of net contrasterend) - een stukje elastiek van 1,5 cm breed en ongeveer 10 cm lang, liefst zwart of een leuke kleur - een paar cm velcro - een stukje dunne vilt of vilten cijfers (bijvoorbeeld die van Artemio ) - een stofschaar waar vind je dat? De meeste benodigdheden vind je bij Veritas  of bij de meeste naaiwinkels. De laatste keer dat ik bij Veritas was vond ik er geen dikke vilt. Die vond ik wel bij De Banier .  hoe maak je dat? 1) Ik maakte de verjaardagskroon naar dit patroon  (je kan helemaal deze handleiding volgen maar ik heb hem een beetje aangepast.) Voor het hoofd van een eenjarige blijkt het wel een beetje groot: je knipt dus best een centimeter of twee van patroondeel 2 af. Print het patroon af zo

Tiny en Cacao

Net als veel vrouwen van mijn leeftijd en veel ouder en veel jonger heb ik een beetje een zwak voor Tiny. Van de boekjes. Hoewel ik absoluut meer respect heb voor vrijgevochten jongedames zoals Pippi Langkous en Madelief (wie de verhalen van deze laatste wildebras nog niet kent: rep je naar de bib of naar de kleine, onafhankelijke boekhandel. Je kinderen zullen je dankbaar zijn. Een paar van mijn favoriete babysitkinders, die intussen al dingen doen als samenwonen met hun lief en afgestudeerd zijn, spreken er nog over: die urenlange voorleessessies in het grote bed waarbij de heerlijke humor van Guus Kuijer ons menig slappe lach bezorgde). Maar dus Tiny. Dat is een ander verhaal. Tiny heeft nooit een grote mond, doet niets wat niet mag en haar kleren zijn altijd smetteloos (en prachtig). Je kan haar hoogstens verwijten dat ze zich een klein beetje ouder voordoet dan ze is (zo legt ze in "Tiny in de tuin" samen met haar broertje een volledige tuin aan, waarbij ze bomen plant

Fresita bakt: Bananenbroodpudding met chocolade

Broodpudding met chocolade en banaan, wat ons betreft veel lekkerder dan de klassieke versie.  Broodpudding: geen beauty, maar wel lekker, en past helemaal binnen een zero waste leven! Regelmatig maken wij hier een broodpudding om restjes oud brood op te werken. We variĆ«ren wel eens met het recept en ik doe er wel eens stukjes appel of gekonfijte gember in. Dit keer besefte ik toen ik al bezig was met het brood te breken, dat er geen melk in huis was. Wel een pak chocolademelk. En omdat appels mij niet lekker lijken bij chocolademelk, besloot ik er een banaan in te doen. Ten slotte roerde ik er nog wat stukjes chocolade (ik gebruikte chocolade centen die hier nog lagen van de sint) doorheen, want alles wordt lekkerder met meer chocolade.  Bananenbroodpudding met chocolade Benodigdheden 300 g oud brood en eventueel koekjes 2 kopjes chocolademelk 5 geklutste eieren 2 bananen 1 eetlepel poeder voor vanillepudding een handvol kleine stukjes chocolade bakvorm bakpapie