Doorgaan naar hoofdcontent

een lijstje op vrijdag: 11 goed bewaarde geheimen (of prachtige blogs met niet zo veel lezers)

En impersant (of swenst, afhankelijk van welk dialect u spreekt - waar ik vandaan kom kan het allebei. het betekent 'tegelijkertijd') een aanzet tot het derde deel van het opdrachtje dat vasthangt aan de Liebster-blog-award. Waarover ik gisteren en eergisteren al vertelde.

Ik moet namelijk mijn award ook doorgeven. Aan elf bloggers nog wel. En dan nog bloggers met minder dan 200 volgers. Dat was wel even zoeken. Want ik volg precies zelf niet meer zo gek veel blogs. En dan zijn er natuurlijk ook een heleboel prachtige blogs die terecht honderden volgers hebben. En sommige blogs hebben ook terecht veel minder volgers. Als ik ze niet leuk vind, mogen ze ook niet in mijn lijstje.

Als een varken op zoek naar truffels ging ik aan de slag. Moeilijkheid bij het zoeken: bij sommige blogs kon ik niet ontdekken hoeveel volgers er waren. Ik heb dus af en toe gegokt. Mijn oprechte excuses aan de titularissen als ik u schoffeer door te insinueren dat u minder dan 200 volgers heeft. Als het kan helpen: ik vind uw blog wel fantastisch.

Het resultaat dus: 11 blogs die niet zo veel volgers hebben (of waarvan ik dat vermoed) maar die desalniettemin prachtig zijn vormgegeven, goed geschreven en/of uitermate interessant. Leuke blogs dus.

1. Cornelia en Ruth
Cornelia en Ruth maken supermooie agenda's en notitieboekjes. Om smoorverliefd op te worden.

2. Patat en Kroket
Heidi is de moeder van Patat en Kroket en heeft een blog met heel erg mooie foto's.

3. Opgewekte Kapucijnaap
Volgens Wikipedia vormen de kapucijnapen (Cebus) een geslacht van dagactieve breedneusapen. Den deze ken ik persoonlijk. Met de breedte van die neus valt het nogal mee, maar dagactief is ze zeker. Avondactief ook. Vandaar dat ik haar nogal weinig zie. In principe spreek ik ondermeer met haar om de drie weken af om te naaien maar de Kapucijnaap heeft het nogal druk met reizen voor het werk, jongleren, lopen op een bal, aan trapezes zwieren en andere activiteiten waar ik geen weet van heb. Maar ze heeft dus ook een blog. Zeker een aanrader voor wie tips wil over Brussel, Londen of Berlijn.

4. Ruimtevisser
Met de blogs van ruimtevisser moet ik altijd minstens gniffelen. Vooral met de uitspraken van haar vele kinderen.

5. Juffrouw Sanseveria
U kent misschien juffrouw Sanseveria niet, maar u kent misschien wel haar antilopen. Die waren namelijk een tijdje geleden erg populair op facebook en pinterest, meen ik mij te herinneren.


Moehaha. Lees zeker die blog. Want juffrouw Sanseveria is ook voor de rest ook grappig.

6. Zeza & Flor
Posts die je doen glimlachen.

7. Vlijtig
Bij Vlijtig moet je zijn voor massa's creatieve ideetjes en tutorials. Onuitputtelijk.

8. Bo
De Bo van Bodesigns, van de prachtige tekeningen op kaartjes en kopjes en theepotten, heeft ook een prachtig blog. En ja, ik speel vals. Want Bo heeft meer dan 200 volgers. Een paar meer. Maar dat is toch nogal weinig voor zo veel moois.

9. Cozette
Cozette maakt mooie dingen. Lampenkappen bijvoorbeeld. Ze heeft ook een webshop, waar je die mooie dingen kan kopen. Maar je kan er ook naar kijken en erover lezen.

10. Bosliefje
Hier veel vrolijkheid, familieliefde, creatieve inspiratie én ideetjes te vinden.

11. Villa Appelzee
Ik kwam onlangs in de Banier een leuk boekje tegen met kerstknutsels. Het was dichter bij Pasen dan bij Kerstmis, maar ik kon het toch niet laten liggen. Een boekje van Villa Appelzee. Dat is blijkbaar ook een blog. Zo eentje waarvan je vingers gaan jeuken.

Reacties

  1. Hé hallo! Wat een fijne verrassing om Villa Appelzee in jouw ere-lijstje te zien staan. Bedankt daarvoor! En voor het kopen van het Villa Appelzee kerstboek met Pasen! Ik ben nu volop bezig aan een tweede boek dat ergens in de zomer zal uitkomen (maar je kan het gerust ook pas met Sinterklaas kopen hoor). De vormgeving van de Villa Appelzee boekjes wordt trouwens gedaan door Katty van Zeza & Flor, ook een blog op jouw lijstje... Kleine wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend! Ik kijk reikhalzend uit naar je nieuwe boek. Veel plezier ermee, én met je mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof! Heb ik weer wat nieuwe blogs in mijn Feedly bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Hoe maak je een vilten verjaardagskroon?

wie niet wil knutselen maar deze kroon wil kopen, scrollt meteen door naar onderaan dit bericht! wat heb je nodig? - een paar stukken dikke vilt (een paar milimiter dik) - een naaimachine of een naald met kleurig naaigaren (bijpassend of net contrasterend) - een stukje elastiek van 1,5 cm breed en ongeveer 10 cm lang, liefst zwart of een leuke kleur - een paar cm velcro - een stukje dunne vilt of vilten cijfers (bijvoorbeeld die van Artemio ) - een stofschaar waar vind je dat? De meeste benodigdheden vind je bij Veritas  of bij de meeste naaiwinkels. De laatste keer dat ik bij Veritas was vond ik er geen dikke vilt. Die vond ik wel bij De Banier .  hoe maak je dat? 1) Ik maakte de verjaardagskroon naar dit patroon  (je kan helemaal deze handleiding volgen maar ik heb hem een beetje aangepast.) Voor het hoofd van een eenjarige blijkt het wel een beetje groot: je knipt dus best een centimeter of twee van patroondeel 2 af. Print het patroon af zo

Tiny en Cacao

Net als veel vrouwen van mijn leeftijd en veel ouder en veel jonger heb ik een beetje een zwak voor Tiny. Van de boekjes. Hoewel ik absoluut meer respect heb voor vrijgevochten jongedames zoals Pippi Langkous en Madelief (wie de verhalen van deze laatste wildebras nog niet kent: rep je naar de bib of naar de kleine, onafhankelijke boekhandel. Je kinderen zullen je dankbaar zijn. Een paar van mijn favoriete babysitkinders, die intussen al dingen doen als samenwonen met hun lief en afgestudeerd zijn, spreken er nog over: die urenlange voorleessessies in het grote bed waarbij de heerlijke humor van Guus Kuijer ons menig slappe lach bezorgde). Maar dus Tiny. Dat is een ander verhaal. Tiny heeft nooit een grote mond, doet niets wat niet mag en haar kleren zijn altijd smetteloos (en prachtig). Je kan haar hoogstens verwijten dat ze zich een klein beetje ouder voordoet dan ze is (zo legt ze in "Tiny in de tuin" samen met haar broertje een volledige tuin aan, waarbij ze bomen plant

Fresita bakt: Bananenbroodpudding met chocolade

Broodpudding met chocolade en banaan, wat ons betreft veel lekkerder dan de klassieke versie.  Broodpudding: geen beauty, maar wel lekker, en past helemaal binnen een zero waste leven! Regelmatig maken wij hier een broodpudding om restjes oud brood op te werken. We variëren wel eens met het recept en ik doe er wel eens stukjes appel of gekonfijte gember in. Dit keer besefte ik toen ik al bezig was met het brood te breken, dat er geen melk in huis was. Wel een pak chocolademelk. En omdat appels mij niet lekker lijken bij chocolademelk, besloot ik er een banaan in te doen. Ten slotte roerde ik er nog wat stukjes chocolade (ik gebruikte chocolade centen die hier nog lagen van de sint) doorheen, want alles wordt lekkerder met meer chocolade.  Bananenbroodpudding met chocolade Benodigdheden 300 g oud brood en eventueel koekjes 2 kopjes chocolademelk 5 geklutste eieren 2 bananen 1 eetlepel poeder voor vanillepudding een handvol kleine stukjes chocolade bakvorm bakpapie